9 Nisan 2013 Salı

SERÇE

Kalbim sert çarpıyor bu aralar
Korkak hayvanlar gibi sığınacak yer arıyorum
Cismim
Ortalık boş, kuru ve soğuk
Konduğum ağaç dalları acıtıyor her yanımı
Ben bir serçeyim
Gözleri ılık ılık bakan, tüyleri yumuşak
Benden kartal olmaz dedim onlara
Kulaklarımda çınlayan yine kendi sesim oldu
Siz söylediniz diye
Öyle güçlü olasım gelmişti ki
Kendimi aşıp, dağları aşıp gidesim geldi.
Olup olacağım buydu işte
Minicikken yuvasından alınıp şapkaya konulmuş
Çocukları sevindirmiş
Tekrarındaysa yerine bırakılmayı unutulmuş
Büyüdükçe kanadı cismim
Toprağın boşluklarını doldurdu
İyi niyet kervanında eller
Çocukluğumdaki gibi yaraları sarmalıydı
Ben bir serçe
Serçe olmanın memnuniyetiyle
Sol omzuna konardım.

Şimdi avuçlarına al beni
İyice sık ve öldür
Ağzım kocaman açılsın
Gözlerim önce kısılıp sonra açılsın ve kanlar çıksın
Daha da sıcak olacak vücudum
Ve tırnaklarını geçir
Derimin altında saklanan her yere
Değsin parmakların
Kokla şimdi beni
Ne güzel oldum değilmi
Tüylerim her yanda
Huzur içinde, ninni gibi uçuşuyor
Kanım elinde, yüzünde
Gözlerin ışıl ışıl.

Nisan 2013

Hiç yorum yok: